Sunday, June 1, 2008

Hari Pertama tanggujawab sebagi Abah....

Bersua kembali.....
Di sini aku coretkan lagi tanggunjawab hari pertama aku untuk di kongsi bersama.....
Sampai sudah di rumah mertua di THAF mak mertua aku meyambut cucu sulungnya dengan penuh keharuan....
Anak aku anak Kedah Darul Aman

Selepas selesai aku hantar isteri aku dan baby..selesai tempat tidur berpantang isteri aku.. aku keluar pulak balik ke Sungai Petani semula atas urusan pendataran sijil kelahiran...seksa..dah balik penang terpaksa terpa pula ke Sungai Petani Kedah...Isteriku call Jabatan Pendaftaran Penang staff sana bagitau tak boleh register kat penang sebab anak lahir kat Kedah..so aku pon pi la ke Wisma Keladi Sungai Petani...Aku bawa segala dokumen berkaitan...Alhamdulilah segala selesai Sijil Kelahiran pun dapat jugak akhirnya....
Malam pertama aku bersama baby aku perghhhhh......meragam beb!!! mungkin bertukar tempat tu yang sebabkan dia meragam...ini lah kali pertama aku membancuh susu dengan penuh skill bakat terpendam selama nih...masuk nih pagi 3 kali aku bangun tidoq perghhhh....penuh rintangan aku tempuhi..tapi takpa la ini lah tanggujawab..teringat aku sms dari Zulhardi rakan sekerja dia kata selamat berjaga malam...hehehe sinis betul sms tuh...
Esok pagi aku bangun dengan keadaan begitu tidak 'centre akibat pukulan Shafieya Aisha semalaman....Pagi aku keluar awal untuk selesaikan beberapa perkara...kerja pertama aku adalah pergi ke Klinik Kesihatan Penaga tempat isteriku check-up kandungan baby...aku pi sana atas urusan bertukar klinik dari penaga ke kepala batas..tukar klinik ini disebabkan isteri aku berpantang di Kepala Batas sebab tuh aku tukar ke Klinik Kesihatan Kepala Batas....habih tugas nih seterunya aku pi bank islam kepala batas atas urusan buka akauan SSPN untuk Shafieyah Aisha aku depositkan dalam tuh sebanyak RM 300.00 ..hmm nih satu projek permulaan long term untuk Shafieya Aisha...segala duit pemberian saguhati orang aku masukan kedalam akaun ini termasuk la nanti duit raya dia hehehe.. aku nak ajar Shafieya menambung untuk masa depa dia jgk..

No comments: