Saturday, May 31, 2008

Srikandi Cintaku........SHAFIEYA AISHA


Srikandi Cintaku........ hmm sesedap salah satu tajuk lagu kumpulan rock dulu Bloodsheed.......aku pon dapat la ilham namakan anak aku.....berbekalkan maxis broadband yang dipinjamkan dari abg shahril aku pon surf la internet website nama-nama bayi islam sambil turut sama membantu aku mencari nama baby adalah kak nangsi aku....dia nih bleh tahan jgk kecipanan otak dia..kepala dia ngam dengan kepala aku.....

Isteri aku pon bagi klu skit dia soh taruh belakang nama Alisha hmm aku pon buat la satu list nama untuk baby aku....sambil dok cari ilaham aku teringat salah seorang penulis novel karya agung....nama pena dia Aisa Sofia kot tak silap la...tuh pon aku list kat dalam notebook aku....sambil mencari kombinasi lagi teringat plak kat wardina safiya... so untuk mengekalkan pangkal huruf 'S' sejak turun termurun dari shahrizal sudin saad shaari sehingga shariff aku mecari la formula kombinasi huruf vocal dan konsunan tanpa mengabaikan iqra idgham maalghunah hehehe maka tercetus la nama Shafieya Aisha binti Shahrizal.. memola ingat nak taruh shafieya alisha tapi kak nangsi kata baik bubuh yang lembut skit 'Aisha... dan aku pon belek dalam website maksud kedua kombinasi nama yang dipilih tadi... aku pon setuju namakan SHAFIEYA AISHA!!!!!!!!!! tapi aku tak bagi tau isteri aku lagi takut juga la dia tak setuju tambah pulak mak ayah dan mak mertua lagi la... tapi syukur semua ahli keluarga setuju dengan nama tuh.... bini aku sambil dalam kesakitan terlantar atas katil just menganguk ja tanda setuju........ Alhamdulilah........

No comments: